Regler/FAQ

Forordning 261 af 2004

EU Forordning 261 er blev indført for at beskytte rejsende imod aflysing, overbooking eller den situation hvor du, som rejsende bliver nægtet boarding - uden selv at være skyld i det.

 

Forordningen er dermed en beskyttelse af dig som passager. Forordningen tager dermed ikke hensyn til om det er dig, dit firma eller en anden, der har betalt for billetten. Er det dig, som person, der er blevet "offer" for en forsinkelse er det dig, personligt, der har ret til kompensation.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ofte stillede spørgsmål:

 

Q. Hvorfor skal jeg vælge FlyPartner?

 

FlyPartner giver en meget høj sikkerhed for at din sag ender med udbetaling af kompensation til dig. Således har vi pt. ingen førte sager, hvor resultatet har været til fordel for det indvolverede flyselskab!

 

Q. Hvordan kan FlyPartner garantere udbetaling inden for 4 dage?

 

FlyPartner har en mere samarbejds orienteret tilgang til flyselskaberne end de øvrige bureauer. Det tætte samarbejde har, i forhold til en række særligt prioriterede flyselskaber, et tillidsniveau, der gør at FlyPartner tager DIN risiko - ikke alene for sagens førelse, men også for udbetalingen - og udbetaler til dig. Det er derefter vores risiko hvorvidt udbetaling fra flyselskabet sker til os. Har du derfor et forventet krav imod et af disse flyselskaber, vil vi udbetale din kompensation inden 4 arbejdsdage efter at din sag er oprettet hos FlyPartner.

 

Q. Hvad koster det at lade FlyPartner varetage sagen?

 

FlyPartner tager risikoen for at du får din kompensation! Dvs.: Hvis du ikke får tilkendt kompensation, skal du heller ikke betale salær til FlyPartner. Hvis du får tilkendt kompensation, vil vi tilbageholde 25% (INKLUSIV MOMS) af den kompensation du får tilkendt. Du ved altså at du altid selv vil få udbetalt 75% af den godtgørelse, der tilkendes dig. Til gengæld tager vi risikoen for din sag, ligesom vi varetager de opgaver der er omkring inddrivelsen af dit tilgodehavende - det behøver du slet ikke tænke på!

 

En række af de øvrige bureauer skriver indledningsvis også at der skal betales 25% i salær, hvis godtgørelse udbetales, men dertil kan man risikere, at der kommer yderligere omkostninger - det gør der ikke hvis du er kunde hos FlyPartner.

 

Q. Hvor kan jeg finde Forordning 261?

 

 

 

Q. Kan FlyPartner også føre sagen, hvis den skal løses i retten?

 

FlyParner har et fast samarbejde med en dansk advokatvirksomhed, som er autoriseret til at føre sagen i retten. Denne proces kører helt automatisk, og du skal derfor hverken bekymre dig eller bruge ressourcer på sagsforberedelsen, retsdokumenter og -møder med mere.

 

Q. Hvis man fører sagen imod et flyselskab, som ikke har en repræsentation i Danmark - hvad så?

 

Som almindelig flypassager, kan det virke en anelse uigennemskueligt, hvis man skal føre sager, hvor der ikke er repræsentation i Danmark (eksempelvis Air Berlin). Her vil man blandt andet blive mødt med krav om, at man skal oversætte retsdokumenter og vejledninger mm. til tysk. Selve sagsprocessen kan også virke lidt uoplyst. Også her kan FlyPartner varetage sagen. Vi har et korps af translatører, som hjælper med oversættelse af dokumenter, og vi kender retsprocessen. Du er fri for at bruge for meget energi og tid på sagens førelse - FlyPartner klarer det for dig!